• Site Rules
  • Contact

 

مــوضوعـات ســایت
رهگیری ثبت نام ها
جدید ترین مطالب
پـنـل کــاربری
لینک دوستان
تاریخ : 29 مهر 1393
 
بسم الله الرحمن الرحیم
امام خميني قدس سره مي‌فرمايند: «اين كلمه كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا، يك كلمة بزرگي است كه اشتباهي از او مي‌فهمند. آن‌ها خيال مي‌كنند كه يعني هر روز بايد گريه كرد ، لكن اين محتوايش غير از اين است. كربلا چه كرد ؟! و ارض كربلا در روز عاشورا چه نقشي را بازي كرد؟! عده¬اي معدود آمدند كربلا و ايستادند و در مقابل ظلم يزيد و در مقابل دولت جبّآر در مقابل امپراطور زمان ايستادند و فداكاري كردند و كشته شدند ولكن ظلم را قبول نكردند و شكست دادند يزيد را، همه جا بايد اين‌طور باشد و همه روز هم بايد اين‌طور باشد همه روز بايد ملت ما اين معنا را دانسته باشد كه امروز عاشورا است و ما بايد مقابل ظلم بايستيم و همين جا هم كربلاست و بايد نقش كربلا را ما پياده كنيم ؛ انحصار به يك زمين ندارد منحصر به يك افراد خاص نمي‌شود قضيه كربلا منحصر به يك جمعيت هفتاد و چند نفري و يك زمين كربلا نبود. همه زمين‌ها بايد اين نقش را ايفا كنند و همه روزها».موسوي خميني، روح الله ؛ صحيفة نور، ج9، ص202.
 

"السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام"

محرّم ماه عشق و محبت - عزت اقتدار- شهامت و شجاعت

 

محرّم ماهی است که عدالت در برابرومقابل ظلم،حق درمقابل باطل قیام کردوبه اثبات رساندکه در طول تاریخ،همیشه حق بر باطل پیروزاست. امام خمینی(ره)

درموردمحرّم وعاشورا،بایدبگوییم:روح نهضت ماوجهت گیری کلّی وپشتوانه پیروزی آن،همین توجّه به امام حسین علیه السّلام وعاشورا بود.امام خامنه ای(مدّظله العالی)

اولین عبرتی که در قضیه عاشورا ما را متوجه خود می‏کند، این است که ببینیم چه شد که50سال بعد از درگذشت پیامبر(ص)، جامعه اسلامی به آن حد رسید که کسی مثل امام حسین علیه السلام ناچار شد برای نجات جامعه، این چنین فداکاری بکند. ... چه شد که فردی مثل یزید بر جامعه اسلامی حاکم شد؟ ... چه شد که بیست سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام، در همان شهری که ایشان حکومت می‏کرد، سرهای پسران امیرالمؤمنین علیه السلام را بر نیزه کردند و در آن شهر گرداندند.(انسان 250 ساله:بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی–مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام، گردآوری و تنظیم مرکز صهبا، تهران،مؤسسه ایمان جهادی1390

 

 

اینک امام حسین(ع)با 72تن یار در برابر انبوه سپاه کفار و خاک کربلا در انتظار.در نهایت،رزم آغاز می شود،حسینیان،حق گویان بر سپاه کفر یورش می برند،با ندای تکبیر وبرآنندتا با آتشفشان خونهایشان در خیمه های شرک و کفر یزیدی،آتش به پا کنندودر دامن شب،شر رافکنند،اینان قامت کشیدند تا رسم جانبازی و ایثار و شهادت در راه عقیده را برای همه تاریخ به نمایش گذارند و پیکرهای خونینشان را سند رسوایی باطل گویان تاریخ قرار دهند.ظهر عاشورا است و صحرای تفتیده کربلا و خورشید بر تن های فتاده بر خاک،بر تربت خون گرفته و اجساد بی کفن می گرید. بر پیکره های پاره پاره و بی سر ودست ضادیان توحیدو حسین شکوه حادثه را نظاره می کند،عمق قساوت قابیلیان و اوج ایثار یاران را دانه های اشک،برگونه های ملتهبش در آبشارنور خورشید چون در می درخشد.و اینک خدای به انتظار که ‍ییکر حسین(ع)را نیز بر خاک بیند و قطرات سر خفام خونش را به تماشا ایستد.و ازاين روست كه بسياري از نهضت هاي سياسي،نظير حركت توابين- قيام مختار،نهضت زيدبن علي-قيام محمد نفس زكيهو...تا قيام و نهضت مقدس ملت ايران به رهبري امام خميني (ره) ودر حال حاضر تداوم قيام و نهضت با الهام از معنويات رهبر معظم انقلاب اسلامي امام خامنه اي با الگو پذيري از عاشورا سازماندهي مي شوند.اقبال لاهوري استقلال و نجات پاكستان را مرهون قيام عاشورا دانسته گاندي نيز نهضت عاشورا را الهام بخش خود ورهايي هندوستان مي داندوآري نهضت بزرگ عاشورا الگو و اسوه همه حركت هاي حق طلبانه و عدالت خواهانه و ظلم ستيزانه تاريخ بشريت بوده وخواهد بود.شهير مصري عباسي محمود عقاد تصريح كرده است:"نه تنها مسلمانان كه غير مسلمانان از اين حادثه درس جوانمردي، ايثار و مقاومت در برابر ستمگران گرفتند،از نصير مسيحي كه در همان مجلس يزيد به او اعتراض كرد بگيريم تا برسيم زماتن هاي بعد و سپس روزگاران خودمان.ريشه عاشورا در نتيجه تعلل كناره جويي وترس خواص بي بصيرت،ثمره به بار نشستن شبهه هایي كه دين داران دين شناس(وهابيون اموي)كاشتند،محصول جديد دين از سياست،بي خردي مجذوبان دنيا وآزموني براي خواص وعوام ميباشد.بنابراين درس هاي بسيار مهم واساسي مي توان از اين حادثه عظيم گرفت كه به برخي از آن ها اشاره مي شود:

1-عزّت وسربلندي مسلمانان،درسايه جهادوشهادت ومقاومت ومبارزه درراه حق وعدالت ومرگ شرافتمندانه دراين راه كه همانا حيات ابدي است.تن ندادن به زبوني وذلّت و بندگي،درس بزرگ عاشورااست.

2-احياي دين و ترويج نمازوگسترش معنويات ومبارزه با منكرات وعمل به فريضه مهم و بزرگ امر به معروف ونهي از منكرات بدست مي آيد.

3- عمل به تكليف و فدا شدن در راه مكتب توحيد

4- ولايت مداري و ولايت محوري-دفاع از حريم ولایت تا پاي جان،درسي كه حضرت ابولفضل(ع)واقعه عاشورا به ما داد و اعتقاد به اينكه ولایت فقيهه استمرار ولايت الله و رسول الله(ص)و ائمه هدي(ع) است.

5-افشاي چهره دشمنان اسلام در هر چهره ولباسيي كه باشند.

6- بسط بصيرت و تعميق معنويت با شناخت كامل از وقايع و جريانات

7-شهادت طلبي و شجاعت و مقاومت رمز پيروزي

8- تحقق وعده الهي كه ان تنصرا... ينصركم يثبت اقدامكم

9- توجه به معنويات حتي در جبهه جنگ و اينكه روشنگري و دعوت به اسلام بايد تداوم يابد.

10- صداقت و فدا كاري و مجاهدت در راه ايمان و اعتقادات

11-قيام براي رضاي الهي حتي با قلت ياران و كثرت دشمنان

12-نفي نژاد پرستي- توبه- استغفارو...

12- دوري از غفلت از ياد خدا و استمرار دعا و مناجات

14- عدم پيروي از هواهاي نفس عدم دنيا پرستي و عدم رياست طلبي

 

محرّم، عزاداری و عاشورا در بیانات مقام معظم رهبری

بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

هدف قیام حسینی:تاريخ اسلام پر از حوادثي است که در گذر زمان پدیدار گشته و بسياري از آنها، به مرور متروک گرديده و به فراموشي سپرده شده است؛ امّا در اين ميان، نهضت مقدس عاشورای امام حسين علیه السلام و یارانش، نه تنها با گذشت دوران فراموش نگرديده و از صفحه تاريخ کنار نرفته، بلکه هر چه زمان بر آن گذشته، بر عظمت و اهميت آن افزوده گشته است.باید دید هدف آن بزرگوار از این نهضت مقدس چه بوده و راز ماندگاري نهضت عاشورا در چيست؟ چگونه شهادت جمعي اندک در گوشه‏ای از تاریخ، اين گونه با تأثيرگذاري و تحول‏آفرینی در عصر خود، از قالب زمان خارج شده و اکنون نیز حقيقت‏جويان گیتی را به شگفتي واداشته است؟نیک‏بختانه باید گفت که رهبر فرزانه انقلاب در سخنانی بسیار دقیق، به تفصیل درباره هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام سخن گفته‏اند و ابعاد گوناگون آن را واکاویده‏اند. آن چه در این بخش بدان است، عصاره سخنان این مرد اندیشمند والاست.

الف.2دیدگاه نادرست در تعیین هدف نهضت حسینی:از دیدگاه رهبری، دو گروه از اندیشمندان در تعیین هدف قیام حسینی به بیراهه رفته‏اند:

1.کسانی که قیام آن حضرت را برای «تشکیل حکومت و کنار زدن حکومت فاسد یزید» می‏دانند؛

2.کسانی که قیام آن حضرت را برای «شهید شدن» می‏پندارند.

دیدگاه گروه نخست درست نیست؛ زیرا «کسی که به قصد حکومت حرکت می‏کند، تا آنجا پیش می‏رود که ببیند این کار، شدنی است. تا دید احتمال شدنِ این کار، یا احتمال عقلایی وجود ندارد، وظیفه‏اش این است که برگردد»؛ حال آنکه حضرت با وجود علم به شهادت خود و یارانش، تا آخرین قطره خون پاکش به مبارزه ادامه داد و شربت شهادت نوشید.دیدگاه گروه دوم نیز نادرست است؛ زیرا با مبانی اسلامی درباره مسأله مهم شهادت سازگاری ندارد. این گروه معتقدند «حضرت مى‌دانست كه نمى‌تواند حكومت تشكيل دهد؛ بلكه اصلاً آمد تا كشته و شهيد شود!»؛ یعنی امام حسین (ع) اندیشید که «چون با ماندن نمى‌شود كارى كرد، پس برويم با شهيد شدن، كارى بكنيم!»؛ در حالی که « ما در اسناد و مدارك اسلامى، نداريم كه برو خودت را به كام كشته شدن بينداز». پس نتیجه این شد که «نه مى‌توانيم بگوييم كه حضرت قيام كرد براى تشكيل حكومت و هدفش تشكيل حكومت بود، و نه مى‌توانيم بگوييم حضرت براى شهيد شدن قيام كرد».

ب.هدف حضرت؛ بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح:از نظر رهبر فرزانه انقلاب، هدف اصلی قیام خونین دشت نینوا، «بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح» است. انحراف در جوامع بشری به دو شکل قابل تصور است: انحراف فردی که در آن، مردم یک جامعه به فساد آلوده می‏شوند، ولی انحراف ایشان، ضرری به اصل دین وارد نمی‏آورد؛ و انحراف حکومت و حاکمان افزون بر انحراف مردم، که اساس اسلام و مسلمانی را هدف قرار می‏دهد و بیم تغییر جهت در صراط مستقیم دین داده می‏شود. به فرموده رهبر عزیزمان: يك وقت مردم كه فاسد مى‌شوند، حكومت‏ها هم فاسد مى‌شوند، علما و گويندگان دين هم فاسد مى‌شوند! از آدم‏هاى فاسد، اصلاً دين صحيح صادر نمى‌شود. قرآن و حقايق را تحريف مى‌كنند؛ خوب‏ها را بد، بدها را خوب، منكر را معروف و معروف را منكر مى‌كنند! خطّى را كه اسلام - مثلاً - به اين سمت كشيده است، صد و هشتاد درجه به سمت ديگر عوض مى‌كنند! اگر جامعه و نظام اسلامى به چنين چيزى دچار شد، تكليف چيست؟تا پیش از حاکم شدن یزید بر جامعه اسلامی، هنوز انحراف جامعه به حدی نیست که بیم از بین رفتن اساس اسلام وجود داشته باشد. «جامعه در زمان پيغمبر و زمان اميرالمؤمنين كه به آن شكل منحرف نشده است. در زمان امام حسن علیه السلام كه معاويه در رأس حكومت است، اگرچه خيلى از نشانه‌هاى آن انحراف، پديد آمده است، اما هنوز به آن حدّى نرسيده است كه خوف تبديل كلّى اسلام وجود داشته باشد. شايد بشود گفت در برهه‌اى از زمان، چنين وضعيتى هم پيش آمد؛ اما در آن وقت، فرصتى نبود كه اين كار انجام گيرد؛ موقعيت مناسبى نبود». اما حاکم شدن شخصی چون یزید بر سرنوشت مسلمانان، دیگر قابل تحمل نبود و شخص اول جهان اسلام باید کاری می‏کرد.دوره سیدالشهدا علیه السلام دو ویژگی داشت که تا پیش از آن به وجود نیامده بود:

- انحراف حاکم به حدّی بود که برای اصل اسلام احساس خطر می‏شد؛ «براى اينكه بعد از معاويه، كسى به حكومت رسيده است كه حتّى ظواهر اسلام را هم رعايت نمى‌كند! شُرب خَمر و كارهاى خلاف مى‌كند. تعرّضات و فسادهاى جنسى را واضح انجام مى‌دهد. عليه قرآن حرف مى‌زند. علناً شعر بر خلاف قرآن و بر رّد دين مى‌گويد و علناً مخالف با اسلام است! منتها چون اسمش رئيس مسلمان‏هاست، نمى‌خواهد اسم اسلام را براندازد. او عامل به اسلام، علاقه‌مند و دلسوز به اسلام نيست؛ بلكه با عمل خود، مثل چشمه‌اى كه از آن مرتب آب گنديده تراوش مى‌كند و بيرون مى‌ريزد و همه دامنه را پر مى‌كند، از وجود او آب گنديده مى‌ريزد و همه جامعه‌ اسلامى را پر خواهد كرد».

- زمینه و موقعیت ایستادگی در برابر حکومت پدید آمده بود. « زمينه هم آماده است. زمينه آماده است، يعنى چه؟ يعنى خطر نيست. چرا؛ خطر كه هست. مگر ممكن است كسى كه در رأس قدرت است، در مقابل انسان‏هاى معارض، براى آنها خطر نيافريند؟ جنگ است ديگر. شما مى‌خواهى او را از تخت قدرت پايين بكشى و او بنشيند تماشا كند! بديهى است كه او هم به شما ضربه مى‌زند. پس خطر هست.اين كه مى‌گوييم موقعيت مناسب است؛ يعنى فضاى جامعه اسلامى، طورى است كه ممكن است پيام امام حسين علیه السلام به گوش انسان‏ها در همان زمان و در طول تاريخ برسد. اگر در زمان معاويه، امام حسين علیه السلام مى‌خواست قيام كند، پيام او دفن مى‌شد. اين به خاطر وضع حكومت در زمان معاويه است. سياست‏ها به گونه‌اى بود كه مردم نمى‌توانستند حقّانيت سخن حق را بشنوند. لذا همين بزرگوار، ده سال در زمان خلافت معاويه، امام بود، ولى چيزى نگفت؛ كارى، اقدامى و قيامى نكرد؛ چون موقعيت آنجا مناسب نبود».جالب این جاست که این تکلیف سترگ، با عذر و بهانه و احساس خطر و ترس جان برطرف نمی‏شود. به همین دلیل، امام حسین علیه السلام نصیحت دوستان به ظاهر مشفق را نپذیرفت و در حرکت به سوی تکلیف سستی نورزید. البته این هدفِ «بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح»، زمان و مکان نمی‏شناسد و هر گاه راه عوضی شود و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی، مسلمانان را منحرف کند، زمینه و شرایط آماده جهاد در راه خدا می‏شود و باید در آن مسیر حرکت کرد. «امام حسين علیه السلام قيام كرد تا آن واجب بزرگى را كه عبارت از تجديد بناى نظام و جامعه اسلامى، يا قيام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامى است، انجام دهد. اين از طريق قيام و از طريق امر به معروف و نهى از منكر است؛ بلكه خودش يك مصداق بزرگِ امر به معروف و نهى از منكر است». این حرکت، ناگزیر به دو نتیجه می‏انجامد: حکومت یا شهادت: وقتى انسان به دنبال اين هدف راه مى‌افتد و مى‌خواهد عليه حكومت و مركز باطل قيام كند، براى اينكه اسلام و جامعه و نظام اسلامى را به مركز صحيح خود برگرداند، يك وقت است كه وقتى قيام كرد، به حكومت مى‌رسد؛ ... يك وقت است كه اين قيام، به حكومت نمى‌رسد؛ به شهادت مى‌رسد.

ج.مصداق‏های این هدف در کلام امام حسین علیه السلام:رهبر فرزانه انقلاب در سخنان خود، مواردی را نشان داده‏اند که امام حسین علیه السلام به صراحت به هدف والای خود اشاره کرده‏اند:

- «آن شبى كه وليد حاكم مدينه، حضرت را احضار كرد و گفت: معاويه از دنيا رفته است و شما بايد با يزيد بيعت كنيد! حضرت به او فرمود: باشد تا صبح، "وَ نَنظُرُ وَ تَنظُرونَ اَيُّنا اَحَقُّ بِالبِيعَةِ وَ الخِلافَة"؛ برويم فكر كنيم، ببينيم ما بايد خليفه شويم، يا يزيد بايد خليفه شود».

- مروان فرداى آن روز، حضرت را در كوچه‌هاى مدينه ديد، گفت: يا اباعبداللَّه! تو خودت را به كشتن مى‌دهى! چرا با خليفه بيعت نمى‌كنى؟ بيا بيعت كن، خودت را به كشتن نده؛ خودت را به زحمت نينداز! حضرت در جواب او، اين جمله را فرمود: «اِنّا لله وَ اِنّا اِلَيهِ راجِعونَ وَ عَلَى ‌الاسلامِ السَّلام، اِذ قَد بُليَتِ الاُمَّةُ بِراعٍ مِثلِ يَزيد»؛ ديگر بايد با اسلام، خداحافظى كرد و بدرود گفت؛ آن وقتى كه حاكمى مثل يزيد بر سر كار بيايد و اسلام به حاكمى مثل يزيد، مبتلا گردد! قضيه شخص يزيد نيست؛ هر كس مثل يزيد باشد. حضرت مى‌خواهد بفرمايد كه تا به حال هرچه بود، قابل تحمّل بود؛ اما الان پاى اصل دين و نظام اسلامى در ميان است و با حكومت كسى مثل يزيد، نابود خواهد شد. به اينكه خطر انحراف، خطر جدّى است، اشاره مى‌كند. مسأله، عبارت از خطر براى اصلِ اسلام است.

- حضرت ابى عبداللَّه عليه‌السّلام، ... هنگام خروج از مكه، ... به برادرش محمد بن حنفيه، چيزى را به عنوان وصيّت نوشت و داد. آن جا بعد از شهادت به وحدانيّت خدا و چه و چه، به اينجا مى‌رسد: «اَنّى لَم اَخرُج اشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفسِداً وَ لا ظالِماً»؛ يعنى كسانى اشتباه نكنند و تبليغاتچي‏ها تبليغ كنند كه امام حسين علیه السلام هم مثل كسانى كه اين گوشه و آن گوشه خروج مى‌كنند براى اينكه قدرت را به چنگ بگيرند؛ براى خودنمايى، براى عيش و ظلم و فساد وارد ميدان مبارزه و جنگ مى‌شود! كار ما از اين قبيل نيست؛ «وَ انّما خَرَجتُ لِطَلَبِ‌ الاصلاحِ فى اُمّةِ جَدّى». عنوان اين كار، همين اصلاح است؛ مى‌خواهم اصلاح كنم. اين همان واجبى است كه قبل از امام حسين علیه السلام انجام نگرفته بوده است. اين اصلاح، از طريق "خروج" است. خروج، يعنى قيام؛ ... يعنى اوّلاً مى‌خواهيم قيام كنيم و اين قيام ما هم براى اصلاح است؛ نه براى اين است كه حتماً بايد به حكومت برسيم، نه براى اين است كه حتماً بايد برويم شهيد شويم. نه؛ مى‌خواهيم اصلاح كنيم. البته اصلاح، كار كوچكى نيست. يك وقت شرايط، طورى است كه انسان به حكومت مى‌رسد و خودش زمام قدرت را به دست مى‌گيرد؛ يك وقت نمى‌تواند اين كار را بكند - نمى‌شود - شهيد مى‌شود. در عين حال هر دو، قيامِ براى اصلاح است. بعد مى‌فرمايد: «اُريدُ اَن آمُرَ بِالمَعروفِ وَ اَنهى‌ عَنِ المُنكَر وَ اسيرَ بِسيرةِ جَدّى»؛ اين اصلاح، مصداق امر به معروف و نهى از منكر است.

- حضرت در مكه، دو نامه نوشت؛ يكى به رؤساى بصره و يكى به رؤساى كوفه. در نامه حضرت به رؤساى بصره، اين‌طور آمده است: «... من مى‌خواهم بدعت را از بين ببرم و سنّت را احيا كنم؛ زيرا سنت را ميرانده‌اند و بدعت را زنده كرده‌اند! اگر دنبال من آمديد، راه راست با من است؛ يعنى مى‌خواهم همان تكليف بزرگ را انجام دهم كه احياى اسلام و احياى سنّت پيغمبر و نظام اسلامى است.بعد در نامه به اهل كوفه فرمود: ... امام و پيشوا و رئيس جامعه اسلامى نمى‌تواند كسى باشد كه اهل فسق و فجور و خيانت و فساد و دورى از خدا و اينهاست. بايد كسى باشد كه به كتاب خدا عمل كند. يعنى در جامعه عمل كند؛ نه اينكه خودش در اتاق خلوت فقط نماز بخواند؛ بلكه عمل به كتاب را در جامعه زنده كند، اخذ به قسط و عدل كند و حق را قانون جامعه قرار دهد.«الداّئنُ بِدينِ الحَقّ»؛ يعنى آيين و قانون و مقرّرات جامعه را حق قرار دهد و باطل را كنار بگذارد. «والحابِسُ نَفسَهُ عَلى ذالِكَ لله»؛ ظاهراً معناى اين جمله اين است كه خودش را در خطّ مستقيم الهى به هر كيفيّتى حفظ كند و اسير جاذبه‌هاى شيطانى و مادّى نشود؛ والسّلام. بنابراين، هدف را مشخّص مى‌كند.

- امام حسين علیه السلام از مكه خارج شد. ... در منزلى به نام «بَيضَه»، در حالى كه حرّ بن‌ يزيد هم در كنار حضرت است، ... ايستاد و خطاب به لشكر دشمن اين‌گونه فرمود: ... اگر كسى ببيند حاكمى در جامعه، بر سرِ كار است كه ظلم مى‌كند، حرام خدا را حلال مى‌شمارد، حلال خدا را حرام مى‌شمارد، حكم الهى را كنار مى‌زند، عمل نمى‌كند و ديگران را به عمل وادار نمى‌كند؛ يعنى در ميان مردم، با گناه، با دشمنى و با ظلم عمل مى‌كند - حاكمِ فاسدِ ظالمِ جائر كه مصداق كاملش يزيد بود - «و لَم ‌يُغَيّر بِقَولٍ وَ لا فِعل»، و با زبان و عمل، عليه او اقدام نكند، «كانَ حَقّاً عَلَى الله اَن يُدخِلَه مَدخَلَه»، خداى متعال در قيامت، اين ساكتِ بى‌تفاوتِ بى‌عمل را هم به همان سرنوشتى دچار مى‌كند كه آن ظالم را دچار كرده است؛ يعنى با او در يك صف و در يك جناح قرار مى‌گيرد. ... پيغمبر مشخّص كرده بود كه اگر نظام اسلامى، منحرف شد، بايد چه كار كرد. امام حسين علیه السلام هم به همين فرمايش پيغمبر استناد مى‌كند.پس تكليف چه شد؟ تكليف، «‌يُغَيّر بِقَولٍ وَ لا فِعل» شد. اگر انسان در چنين شرايطى قرار گرفت - البته در زمانى كه موقعيت مناسب باشد - واجب است در مقابل اين عمل، قيام و اقدام كند. به هر كجا مى‌خواهد برسد؛ كشته شود، زنده بماند، به حسب ظاهر موفق شود، يا نشود. هر مسلمانى در مقابل اين وضعيت بايد قيام و اقدام كند. اين تكليفى است كه پيغمبر فرموده است.بعد امام حسين علیه السلام فرمود: «وَ اِنّى اَحَقُّ بِهذا»؛ من از همه مسلمانان شايسته‌ترم به اينكه اين قيام و اين اقدام را بكنم؛ چون من پسر پيغمبرم. اگر پيغمبر، اين تغيير، يعنى همين اقدام را بر تك‌ تك مسلمانان واجب كرده است، بديهى است حسين ‌بن ‌على، پسر پيغمبر، وارث علم و حكمت پيغمبر، از ديگران واجب‏تر و مناسب‏تر است كه اقدام كند و من به خاطر اين است كه اقدام كردم. پس امام، علّت قيام خود را بيان مى‌كند.

- در منزل عُذَیب ... فرمود: «اَمّا وَ الله اِنّى لَأرجو ان يَكونَ خَيراً ما اَرادَ الله بِنا، قَتَلنا اَو ظَفَرنا». اين هم نشانه اينكه گفتيم فرقى نمى‌كند؛ چه به پيروزى برسند، چه كشته بشوند، تفاوتى نمى‌كند. تكليف، تكليف است؛ بايد انجام بگيرد. فرمود: من اميدم اين است كه خداى متعال، آن چيزى كه براى ما در نظر گرفته است، خير ماست؛ چه كشته بشويم، چه به پيروزى برسيم. فرقى نمى‌كند؛ ما داريم تكليفمان را انجام مى‌دهيم.(سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران در تاریخ 19 خرداد 1374.)

عاشورا ؛ روح انقلاب اسلامی ایران:در مورد مساله محرم و عاشورا‚ باید بگویم که روح نهضت ما و جهتگیری کلی و پشتوانه پیروزی آن‚ همین توجه به حضرت ابی عبدالله(علیه الصلاة والسلام) و مسایل مربوط به عاشورا بود.

الهام امام خمینی از نهضت عاشورا: در دو فصل‚ امام(ره) مساله نهضت را به مساله عاشورا گره زدند: یکی در فصل اول نهضت -یعنی روزهای محرم سال ۴۲- که تریبون بیان مسایل نهضت‚ حسینیه ها و مجالس روضه خوانی و هیئات سینه زنی و روضه روضه خوانها و ذکر مصیبت گویندگان مذهبی شد و دیگری‚ فصل آخر نهضت -یعنی محرم سال ۵۷- بود که امام(ره) اعلام فرمودند: ماه محرم گرامی و بزرگ داشته بشود و مردم مجالس برپا کنند . ایشان‚ عنوان این ماه را ماه پیروزی خون بر شمشیر قرار دادند و مجددا همان طوفان عظیم عمومی و مردمی به وجود آمد‚ یعنی ماجرای نهضت که روح و جهت حسینی داشت‚ با ماجرای ذکر مصیبت حسینی و یاد امام حسین(ع) گره خورد.

ما بیشتر از گذشتگان، قدر نهضت حسینی را می دانیم:آنچه که نهضت ما را جهت می داد و امروز هم باید بدهد‚ دقیقا همان چیزی است که حسین بن علی(علیه السلام) در راه آن قیام کرد. ما امروز‚ برای شهدای خود که در جبهه های گوناگون و در راه این نظام و حفظ آن‚ به شهادت می رسند‚ با معرفت عزاداری می کنیم. آن شهید و جوانی که یا در جنگ تحمیلی و یا در برخورد با انواع و اقسام دشمنان و منافقان و کفار به شهادت رسیده‚ هیچ شبهه یی برای مردم ما وجود ندارد که این شهید‚ شهید راه همین نظام است و برای نگهداشتن و محکم کردن ستونهای همین نظام و انقلاب‚ به شهادت رسیده است.

 

 
 

برگشت
  • نظرات : 3
  • بازدید : 2 591
کاربر گرامی شما هنوز در وبسایت ثبت نام نکرده اید
ما از شما درخواست داریم ثبت نام کنید و با نام کاربری خود وارد شوید.

MichRhype
(#2 )
  • 30/09/1394 - 19:47
  • ثبت نام : --
  • نظرات : 0
  • وضعیت :
  • پست ها : 0
He makes an analogy to primary colors Six isnt a whole lot but we can blend those colors or emotions together to create all sorts of different hues and shades. viagra from europe PubMed Zohdy W Kamal EE Ibrahim Y.a.Prolactin Hyperprolactinemia can depress sexual behavior and reduce sexual potency in men Drago Kruger et al. antabuse Bibliography Geronimus A.PDE phosphodiesterase.Aortic regurgitation especially proximal dissectionsbenzodiazepine treats anxiety and panic attacks misoprostol for sale If infection caused the crisis you may need antibiotic therapy.Activities that put pressure on the area between your back passage and testicles perineum such as cycling can make symptoms worse.Immunity Schmidt A.emboliPrematurity plays the greatest role in low birth weight but intrauterine growth retardation inadequate growth of the fetus during pregnancy is also a factor.Newer anticoagulants that address these limitations have been approved recently by the FDA for anticoagulation in atrial brillation and will likely be expanded to DVT and PE.e. cialis pharmacies online .Disclaimer statement G.Health maintenance issues in cirrhosis.coiled tube on top of each testis epiHow to Prepare for the Test Tell the health care provider If you are allergic to any medications What medications you are taking If you have bleeding problems If you are pregnant You must sign a consent form.causes cialis 5mg tablets As the negative goes down the positive goes up and vice versa.What to Expect at the Emergency Room The health care provider will measure and monitor the patients vital signs including temperature pulse breathing rate and blood pressure.
NathOrab
(#3 )
  • 13/10/1394 - 00:38
  • ثبت نام : --
  • نظرات : 0
  • وضعیت :
  • پست ها : 0
A. propecia efectivo caida auscultate listen to bowel sounds this is a nonspecific part of the abdominal examination.A natural Factors that exacerbate pain in disc herniation Maneuvers that increase intraspinal pressure such as coughing or sneezing Forward flexionsitting driving or lifting worsens leg pain Ambulatory Medicine l STEPUP TO MEDICINE CliniCAl PeArl Cauda equina syndrome Caused by severe stenosis in the lumbar spine most commonly due to an acute disc herniation Patients present with severe back or leg pain uni or bilateral with or without weakness in the legs.Goldmans Cecil Medicine.She has a packperyear smoking history. where to buy cialis Another antibiotic effective in this condition i e able to enter the inflamed prostatic tissue is trimetoprimsulfamethoxazole.Arch Intern Med. levitra order Most cases are the result of growth of bits of menstrual endometrium that have passed backward through the lumen opening of the fallopian tube and into the peritoneal cavity.It may cause a relative pyridoxine vitamin B deficiency resulting in peripheral neuropathy.National Library of Medicine History of Medicine Division bl.Calcitonin a thyroid hormone is used to treat osteoporosis. misoprostol online fast shipping The answer here is probably again within the scope of our existing theories of matter.We have implicit memories which might be about emotions subtle social perceptions priming procedural skills or motor memory such as learning to play the piano.This accounts for of cases of nephrotic syndrome in adults and is more com mon in blacks.Transformation of stable substances into charged particles izationPubMed Paick JS Choi HK Kim SC Ahn TY Kim JJ Park JK.c.He described its spread through contaminated drinking water and contaminated food see pp. cialis 20mg non generic Sildenafil in the treatment of antipsychoticinduced erectile dysfunction a randomized doubleblind placebocontrolled flexibledose twoway crossover trial.Search Google Scholar